بروشور خدمات تخصصی و از پیش تعریف شده مبنا را از طریق لینک های زیر مشاهده و دریافت نمایید
گزینش کارمند مبنا
مصاحبه مبنا
آموزش مبنا
مبنا ۳۶۰
توسعه و پرورش کارمند مبنا
تجزیه و تحلیل و الگوی شغل مبنا

روی هریک از عناوین و موضوعات می‌توانید کلیک کنید.

گزینش کارمند مبنا

از بین متقاضیان بهترین‌ها را استخدام کنید.

بازگشت به فهرست بالا

مصاحبه مبنا

تصمیم درست براساس اطلاعات درست گرفته می‌شود.

بازگشت به فهرست بالا

آموزش مبنا

نیروی کار دلخواه خود را ایجاد کنید.

بازگشت به فهرست بالا

مبنا ۳۶۰

راه حلی برای توسعه فردی مدیران و سرپرستان

بازگشت به فهرست بالا

توسعه و پرورش کارمند مبنا

چگونه به شکلی موثر نیروی کار خود را پرورش دهیم.

بازگشت به فهرست بالا

تجزیه و تحلیل و الگوی شغل مبنا

خلق الگویی بهینه برای فرآیندهای منابع انسانی

بازگشت به فهرست بالا

در هر حالت می‌توانید با ما مشورت کنید  تماس با ما

گزینش و کارگماری

magnean

علاقه‌مند به دانستن بیشتر در خصوص مسایل زیر هستید؟

  • گزینش و نگهداری کارکنانی که عملکرد بالایی دارند.
  • ابزارهایی که به بهترین وجه، موفقیت در کار را برای سازمان شما پیش‌بینی می‌کنند.
  • توسعه و بهبود فرایند گزینش کارکنان سازمان‌تان.
  • کشاندن متقاضیان مناسب نیاز شما به سازمان‌تان به گونۀ فعال.

خدمات گزینش و کارگماری،کلیدی است که شما به آن نیاز دارید.

magnet-man

خدمات گزینش و کارگماری از راه‌های زیر به سازمان سود می‌رساند:

  • افزایش درآمد و بهره‌وری از طریق به خدمت گرفتن متقاضیان شایسته با عملکرد شغلی بهتر ( مانند فروش بالاتر، بهره‌وری بیشتر، خدمات مشتری بهتر و ترک شغل کمتر).
  • هزینه‌های پایین‌تر کارگزینی و کارگماری از طریق غربال‌گری قبلی در فرآیند استخدام.
  • افزایش موفقیت نامزدهای احراز شغل از طریق روش‌های ارزیابی براساس تناسب، امکان موفقیت و عملکرد متقاضی.
  • شناسایی منابع نیروی انسانی مورد نیاز.
  • کاهش ترک شغل در نتیجۀ تناسب فرد / شغل / سازمان.

از روانشناسان صنعتی و سازمانی چه کمکی بر ­می­‌آید؟

  1. طراحی فرایند گزینش و کارگماری: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند سیستم استخدام و گزینش را متناسب با فرهنگ و نیاز سازمان به نیروی انسانی، براساس ابزارهای معتبر مانند معرفی واقع‌گرایانه شغل، آزمون‌ها و مصاحبه‌ها، طراحی کنند.
  2. تعریف شایستگی‌های کلیدی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند مشاغل یا گروه‌های شغلی را تجزیه و تحلیل نمایند و شایستگی‌های کلیدی مورد نیاز را تعیین کنند.
  3. تهیه ارزیابی‌های غربال‌گری: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند ارزیابی‌هایی را توسعه دهند که پیش از ورود متقاضیان به فرآیند استخدام کسانی را که دارای حداقل‌ها نیستند غربال نموده و در نتیجه در وقت و منابع صرفه‌جویی کنند.
  4. طراحی مصاحبه‌های ساختمند، هدایت و آموزش مصاحبه‌کنندگان: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند مصاحبه‌های اولیه‌ای به منظور ارزیابی شایستگی‌های اصلیِ مورد نیاز شغل انجام داده یا مصاحبه‌گران استخدامی را آموزش دهند تا فرایندی استاندارد به منظور اجتناب از سوگیری و تبعیض اجرا نمایند.
  5. تهیه و اعتباریابی آزمون‌های استخدامی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند آزمون‌هایی را برای اندازه‌گیری شایستگی‌های اصلی مورد نیاز شغل طراحی کنند و مطالعات و پژوهش‌هایی را انجام دهند که شواهد آماری لازم جهت بسط رابطه بین امتیاز آزمون‌ها و عملکرد حین کار را فراهم آورند.
  6. ارزیابی عوامل اجرایی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند ارزیابی‌های ویژه و عمیق را به منظور شناسایی و پرورش افراد برای رهبری در سمت‌های اجرایی طراحی و اجرا نمایند.
  7. اجرای مراکز ارزیابی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند ارزیابی‌های “یک روز کاری” و سایر شبیه‌سازی‌ها را با استفاده از ابزارهای متنوع ( مانند مصاحبه، بحث گروهی، ایفای نقش و …) به دقت طراحی و اجرا کنند. خروجی چنین ارزیابی‌هایی منبعی غنی از اطلاعات برای تشخیص نقاط قوت و ریسک ارتقای مشارکت‌کنندگان فراهم می‌آورد.
  8. شناسایی منابع نیروی انسانی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند منابع متقاضیان شایسته را شناسایی نموده و شرایط آن‌ها را براساس استانداردهای شایستگی ارزیابی کنند که در پیگیری و تصمیم‌سازی به منظور ایجاد تقاضای استخدام کاربرد دارد.
  9. کمک به معناداری کلی فرآیند جذب و استخدام: روانشناسان صنعتی و سازمانی توانایی برقراری ارتباط بین اجزای کلیدی فرآیند استخدام از جمله سیستم مدیریت استعداد درون سازمانی که نامزدهای ارتقای شغلی و سایر کارکنان را به صورت مداوم در جریان انتظارات و پیام‌های اصلاحی لازم قرار می‌دهد، دارند.

بازگشت به فهرست بالا

نیاز به سیستم استخدامی: مطالعه موردی

آن‌چه در پی می‌آید نمونه‌ای از یک سازمان است که با چالش‌های ناشی از سیستم استخدام خود روبرو است:

  • یک شرکت قطعه‌سازی اتوموبیل در خصوص به‌کارگیری نیروی خدماتی با مشکلاتی روبرو است.
  • تعداد زیادی از نیروهای خدماتی داوطلبانه شغل خود را ترک می‌کنند.
  • جایگاه شغلی نیروهای خدماتی نیازمند سرعت و توانایی فیزیکی بالا است که در محیطی چالش‌برانگیز انجام می‌گیرد.
  • سیستم استخدام موجود، مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز برای موفقیت در کار را اندازه‌گیری نمی‌کند.

تدبیر :

روانشناسان صنعتی و سازمانی به شکل‌های زیر به یاری سازمان می‌آیند:

  1. به منظور شناسایی مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز برای موفقیت در پست‌های خدماتی، تجزیه و تحلیل مشاغل را اجرا می‌کنند.
  2. ابزار متناسب با شغل برای سنجش متقاضیان تهیه می­کنند.
  3. رویکرد ارزیابی پیش از استخدام آن‌لاین طراحی می‌کنند که صفات شخصیتی مرتبط با شغل مانند توجه به جزییات، سازگاری‌پذیری و مسئولیت‌پذیری را اندازه‌گیری می‌کند.
  4. معرفی واقع‌گرایانه‌ای از شغل برای آگاه کردن متقاضیان از الزامات شغل قبل از پذیرشِ سِمت تهیه و ارایه می‌کنند.

نتایج

سازمان طی یک دوره ۱۲ ماهه از نتایج زیر بهره‌مند می‌گردد:

  • بقای در شغل ۸۷% افزایش می‌یابد. عملکرد شغلی ۲۳% بهبود می‌یابد. سرعت کار ۸% افزایش می‌یابد.
  • سرپرستان کسانی را که در ارزیابی اولیه نمرات بالاتری کسب می‌کنند در مقایسه با افرادِ با نمره پایین، در سطح عملکردی بالاتری رتبه‌بندی می‌کنند که شاهدی بر اعتبار ارزیابی‌ها است.
  • فرایند استخدام در مقابل چالش‌های سازمان و خارج از سازمان (مانند قوانین و مقررات ) قابل دفاع است

بازگشت به فهرست بالا

مدیریت عملکرد

علاقه‌‌مند به دانستن بیشتر در خصوص مسایل زیر هستید؟مدیریت و ارزیابی عملکرد

  • عملکرد کارکنان را دقیق و منصفانه اندازه‌گیری کنید.
  • انگیزش کارکنان و تیم‌ها را به گونه‌ای تأمین کنید که با حداکثر ظرفیت و توان کار کنند.
  • بازخورد عملکرد و مربی‌گریِ اثربخش فراهم نمایید.
  • برنامه عملکرد کارکنان را هم‌سو با اهداف سازمان ارتقا دهید.

خدمات مدیریت عملکرد، کلیدی است که شما به آن نیاز دارید.

برنامه‌های پیشرفته و توسعه‌یافته مدیریت عملکرد از راه‌های زیر به سازمان‌ها سود می‌رسانند:

  1. هدایت عملکرد کارکنان در جهت اهداف استراتژیک سازمان.
  2. اطمینان یافتن از این که کارکنان بازخورد عملکردی منصفانه‌، پایدار و دقیق دریافت می‌کنند که انتظارات سازمان را به روشنی بیان می‌کند.
  3. بهبود انگیزش و تعهد کارکنان در خلال فعالیت‌ها و جلسات بازخورد عملکرد و مربی‌گری.
  4. اطمینان از این که فرآیند ارزیابی عملکرد قابل دفاع و قانونی است.

از روانشناسان صنعتی و سازمانی چه کمکی بر­می­‌آید؟

  • تهیه ابزار ارزیابی عملکرد: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند تجزیه و تحلیل مشاغل را انجام دهند و ابزارهایی برای ارزیابی عملکرد تولید کنند که تمام سرپرستان، به نحوی مشابه، عملکرد ضعیف‌، متوسط و بالاتر از متوسط را از یکدیگر شناسایی کنند.
  • طراحی و توسعه فرآیند رتبه‌بندی ساختمند: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند سیستم ارزیابی عملکرد را به‌گونه‌ای طراحی کنند که عملکرد جاری را تسهیل نماید و منبعی دایمی برای بازخورد به کارکنان ایجاد کند.
  • آموزش ارزیابی عملکرد: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند ارزیابان عملکرد را به‌ گونه‌ای آموزش دهند که از اشتباهات عمومیِ ارزیابی اجتناب کنند و در نتیجه در حد امکان، ارزیابی، دقیق و منصفانه باشد. هم‌چنین می‌توانند ارزیابان عملکرد را به گونه‌ای آموزش دهند که مربی‌گری و بازخورد به کارکنان را به صورتی انجام دهند که باعث افزایش انگیزش و تسهیل بهبود عملکرد آن‌ها گردد.
  • تعیین اهداف عملکردی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند اهداف عملکردی ویژه براساس شواهد علمی و در راستای اهداف استراتژیک سازمان و به حداکثر رساندن انگیزش کارکنان وضع نمایند.
  • طراحی و توسعه سیستم جبران خدمات: روانشناسان صنعتی و سازمانی توانایی ایجاد و بهبود سیستم‌های جبران خدمات را دارند به نحوی که هم‌سو با اهداف استراتژیک سازمان باشند و از ارزش ها و فرهنگ سازمان حمایت کنند (مانند پرداخت برمبنای عملکرد و …) و در عین حال مسایل ارزشمند برای کارکنان را نیز در نظر بگیرند.
  • طراحی و اجرای پیمایش های ۳۶۰ درجه: روانشناسان صنعتی و سازمانی پیمایش‌ها و همه‌پرسی ۳۶۰ درجه را طراحی کرده، بهبود بخشیده و حمایت می‌کنند و بازخورد این پیمایش را با جزییات عملکردی افراد از دیدگاه سرپرستان، هم‌پایگان، زیردستان و مشتریان یا مراجعان در اختیار ایشان قرار می­دهند.

بازگشت به فهرست بالا

نیاز به سیستم مدیریت عملکرد: مطالعه موردی

آن‌چه در پی می‌آید نمونه‌ای از یک سازمان است که با چالش‌های مربوط به مدیریت عملکرد مواجه است:

  • یک شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کاهش تعهد کارکنان شعبه‌ها و کاهش فروش درگیر است.
  • سیستم بازبینی عملکرد سالانه موجود برای سرپرستان شعبه‌ها فقط شامل سه موضوع کلی و مرتبط با هم است.
  • اکثر مدیران، کارکنانشان را “خیلی خوب” رتبه‌بندی می‌کنند تا حقوق و مزایای بیشتری به آن‌ها برسد.
  • شاخص‌های کاهش هزینه در سازمان تحت سیستم جدیدی از بررسی عملکرد قرار گرفته است که به دقت عملکردها را تعریف و تعقیب می‌کند و فقط بالاترین عملکرد را تشویق می‌کند.

تدبیر

روانشناسان صنعتی و سازمانی به شکل‌های زیر به یاری سازمان می‌آیند:

  • جایگاه سرپرستان در شعبه‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و درحین کار وظایف مساله ساز را شناسایی می‌کنند.
  • مصاحبه‌هایی با مدیران کلیدی سازمان ترتیب می‌دهند تا اهداف استراتژیک سازمان و ارتباط بین این اهداف و سرپرستان را تعیین کنند.
  • فرایند ارزیابی عملکردی را طراحی می‌کنند که رفتارهایی را که مستقیم به اهداف سازمانی می‌انجامند تشویق می‌کند.
  • مدیران را در خصوص به کارگیری پایا و بدون خدشه فرایند ارزیابی عملکرد جدید آموزش می‌دهند.
  • سیستم جبران خدمات سازمان را به نحوی بهبود می‌بخشند که عملکردهای معطوف به اهداف استراتژیک را حمایت و تشویق نمایند.

نتایج

سازمان از نتایج زیر بهره‌مند می‌گردد:

  • فروش در حدود ۳۰% افزایش می‌یابد.
  • سطح تعهد کارکنان شعبه‌ها (همان‌گونه که در پیمایش سالانه مشخص می‌گردد) ۴۰% افزایش می‌یابد. بیشترین افزایش در موضوعات پیمایش به مواردی باز می‌گردد که با معناداری تأثیر کار و عملکرد فرد بر عملکرد کلی سازمان ارتباط دارد.
  • فرسودگی و ترک شغل ۲۵% کاهش می‌یابد.

بازگشت به فهرست بالا

مدیریت استعداد و جانشین پروری
علاقه‌مند به دانستن بیشتر در خصوص مسایل زیر هستید؟مدیریت استعداد و جانشین پروری

  • کاهش هزینه‌های استخدامی از طریق شناسایی و آماده‌سازی کارکنان موجود در سازمان برای پذیرش نقش رهبری در آینده
  • پیش‌بینی نیازهای آینده به رهبری سازمانی و برنامه‌ریزی برای برطرف نمودن آن‌ها
  • شاخص‌هایی که برای ارتقای کارکنان در سازمان مورد نیاز است

خدمات جانشین پروری و برنامه‌ریزی پیشرفت، کلیدی است که شما به آن نیاز دارید.

برنامه‌ریزی پیشرفت، فرآیندی است که هدایت و مدیریت استعدادها در سازمان را ممکن می‌سازد. برنامه‌ریزی پیشرفت، اغلب شامل موارد زیر است:

  • شناسایی سِمت‌های کلیدی در سازمان و شاخص‌های شایستگی و تجربه مورد نیاز برای آن‌ها.
  • ایجاد شبکه‌ای از استعدادهای بالقوه برای هدایت این استعدادها در جهت انتخاب شدن به عنوان رهبری جدید.
  • ادراک شایستگی‌ها و مهارت‌هایی که درون سازمان دردسترس هستند.

روانشناسان صنعتی و سازمانی چه کمکی می‌توانند بکنند؟

  • تسهیل‌گری: روانشناسان صنعتی و سازمانی جلسات رهبران سازمانی را به منظور شناسایی استعدادهای کلیدی مورد نیاز و یاری‌رسانی در چالش‌های آیندۀ سازمان، تسهیل می‌کنند.
  • طراحی سیستم و آموزش: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند سیستم برنامه‌ریزی پیشرفت را به نحوی طراحی کنند که از اهداف سازمانی حمایت نماید و ذی‌النفعان را در طی فرآیند، با خدمات آموزشی پشتیبانی کنند.
  • آگاهی‌بخشی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند نظر تیم مدیریتی را در مورد نیازهای اساسی رهبری هماهنگ کرده و آن­ها را جهت شناسایی بهترین نامزدها برای برطرف ساختن آن نیازها پذیرا نمایند.
  • ارزیابی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند شایستگی‌های کارکنان را ارزیابی نمایند تا ذائقه و استعداد آن‌ها را در زمینه دانش تخصصی، مهارت‌ها و توانایی‌ها برای کارگماری در سمت‌های کلیدی سازمان شناسایی کنند.
  • استخدام: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند به تیم مدیریت در تصمیم‌گیری نهایی در خصوص بهترین نامزدها برای موقعیت‌های رهبری سازمانی یاری رسانند.
  • توسعه: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند فرایند توسعه نیروهای مستعد برای سمت‌های رهبری آینده سازمان را طراحی و ایجاد کنند.
  • جابه‌جایی و انتقال: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند از طریق برنامه‌های اجرایی و مربی‌گری، کاندیداهای انتخاب شده را در دوران انتقال به محیط و نقش جدیدشان حمایت نمایند

بازگشت به فهرست بالا

نیاز به برنامه‌ریزی پیشرفت: مطالعه موردی
آن‌چه در پی می‌آید نمونه‌ای از یک سازمان است که با چالش‌های ناشی از برنامه‌ریزی پیشرفت خود روبه‌رو است:

  • یک شرکت بازرگانی بزرگ با مشکل مسن شدن نیروی کار و بازنشستگی یک مدیر ارشد اجرایی مواجه است.
  • سازمان، انتظار بازنشستگی حدود ۵% از نیروی کار خود را به صورت سالانه و برای یک دوره ۵ ساله دارد. این درصد چیزی بالغ بر ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در سال می‌شود.

تدبیر:

روانشناسان صنعتی و سازمانی به شکل‌های زیر به یاری سازمان می‌آیند:

  • تسهیل‌گری، بازبینی و مرور اهداف تجاری سازمان و شناسایی دانش، مهارت و توانایی مرتبط با ماموریت اصلی سازمان.
  • تدوین مدل شایستگی برای مشخص نمودن مجموعه مشخصه­های فردی مورد نیاز برای پیشرفت و کمک به انتخاب و کارگماری.
  • ارزیابی نامزدهای داخلی و خارجی برای جانشینی عامل اجرایی بازنشسته شده و مشخص نمودن بهترین نامزدی که از عهده این نقش برمی‌آید.
  • طراحی و اجرای فرآیند توسعه و پرورش رهبر از طریق ایجاد گردش شغلی و فراهم آوردن فرصت‌ها و تجربیات در بخش‌های مختلف برای افراد مستعد.
  • ایجاد فرآیند ارزیابی به منظور شناسایی کارکنانی که بهترین زمینه را برای قرارگیری در جایگاه‌های بالاتر رهبری دارند.

نتایج

سازمان از نتایج زیر بهره‌مند می‌گردد:

تلاش‌های نگهداری کارکنان به جای القای انتظار بازنشستگی به کارکنان، براساس اهداف پیشرفت ۳۰ مرحله‌ای باز تعریف می گردند.
تمام نیروهای بالقوه برای سمت‌های رهبری کلیدی شناسایی می‌شوند و تحت برنامه‌های توسعه و پرورش قرار می‌گیرند که برای آماده‌سازی این افراد طراحی شده است.
سودآوری در نتیجۀ کارآیی بیشتر (مانند کاهش زمان بازآرایی مدیریتی و …) و رهبرانی با عملکرد موفق‌تر افزایش می‌یابد
بازگشت به فهرست بالا

آموزش و توسعه

آیا علاقه‌مند به مسایل زیر هستید؟classroom

  • شناسایی مهارت‌ها و توانایی‌های کلیدی کارکنان شما که امکان دست‌یابی به نتایج بهتری برای کسب و کارتان فراهم می‌کند.
  • بهره‌مند شدن از برنامه‌ها و خدماتی که رهبران را در توسعه مهارت‌ها و افزایش اثربخشی ایشان یاری می‌‌رساند.
  • چگونگی برقراری ارتباط معنادار بین فعالیت‌های آموزشی و توسعه منابع انسانی با استراتژی تجاری شما.
  • بهترین رویکرد برای آموزش مهارت‌های جدید (مانند آموزش کلاسیک، آموزش در محیط کار و …).
  • اندازه‌گیری دقیق و خالص بازدهی سرمایه‌گذاری شما بر فعالیت‌های توسعه منابع انسانی.

خدمات آموزش و توسعه ، کلیدی است که به آن نیاز دارید.

دانش روانشناسی به شدت درگیر آموزش و توسعه انسان است. آموزش و توسعه به سازمان‌ها در خلق و پشتیبانی از ظرفیت‌های بالقوۀ داخلی که به اجرای استراتژی‌های آنان می‌انجامند، یاری می‌رساند. این خدمات شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی مهارت‌ها و توانایی‌های کلیدی کارکنان و روش‌های آموزش، اندوختن و تثبیت یادگیری آن‌ها
  2. طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی
  3. ارزیابی و توسعه برنامه‌های پرورشِ رهبر
  4. مربی‌گری داخلی و خارجی عوامل اجرایی
  5. طراحی و اجرای سنجه‌ها و ابزار اندازه‌گیری به منظور ارزیابی هریک از این برنامه‌ها

خدمات آموزش و توسعه از راه‌های زیر به سازمان سود می‌رساند:

  • ارتقای سطوح حداقل عملکرد در سازمان براساس تأمین مهارت‌های مورد نیاز کارکنان برای بهبود عملکرد.
  • کاهش هزینه تامین نیروی انسانی از طریق پرورش و توسعه کارکنان داخلی سازمان و آماده سازی ایشان برای برعهده گرفتن نقش‌های بزرگتر در سازمان از صف تا رهبری.
  • افزایش بقای کارکنان در سازمان با نشان دادن این مسأله به کارکنان که برای رشد و پیشرفت کارراهۀ ایشان سرمایه‌گذاری شده است.

روانشناسان صنعتی­ وسازمانی چه کمکی می‌توانند بکنند؟

  • تسهیل‌گری: این روانشناسان به مدیران در تبدیل اهداف تجاری و سازمانی به مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز کارکنان، برای تحقق بخشیدن به این اهداف و استراتژی‌ها یاری می‌رسانند.
  • نیازسنجی: این روانشناسان تحلیل‌هایی انجام می‌‌دهند که مهم‌ترین شکاف‌های موجود در مهارت کارکنان سازمان یا واحد را برای اولویت‌بندی مورد توجه قرار داده و چگونگی قرارگیری آن‌ها را در اهداف برنامه‌های آموزشی مشخص می‌نمایند.
  • طراحی و اجرای چهارچوب و استراتژی آموزشی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند در ساختن سیستم‌ها و رویکردهایی که تلاش‌های آموزش و توسعه را با اهداف تجاری (مانند سود خالص و …) همسو می‌سازند، یاری‌گر باشند.
  • طراحی و ارایه برنامه آموزش: روانشناسان صنعتی و سازمانی توانایی طراحی و ارایه محتوای آموزش را به منظور برطرف ساختن نیازهای ویژه سازمان دارا هستند. شناسایی و تمرکز بر فاصله‌های موجود عملکردی و مهارتی، و متناسب‌سازی محتوای آموزشی و چگونگی ارایه آن‌ها همسو با اهداف و فرهنگ سازمانی از تخصص های این رشته است.
  • پرورش رهبری: روانشناسی صنعتی و سازمانی به صورت خاص شایستگی توسعه برنامه‌ها و فرایندهایی را فراهم آورده است که متخصصان این رشته برای ایجاد و بهبود مهارت‌های رهبری به کار می‌گیرند. این شایستگی‌ها مجموعه‌ای شامل تفسیر و استفاده از ویژگی‌های شخصیتی، ارزیابی‌های مهارت‌ˍ‌محور، ایجاد مراکز ارزیابی، انجام فعالیت‌های ساختمند، استفاده از ایفای نقش و یادگیری عملی و فعال می‌شوند، ولی محدود به این مسایل نیستند.
  • مربی‌گری عوامل اجرایی: روانشانسان صنعتی و سازمانی به صورت مشاور و همراه موقت، با افراد و تیم‌ها همکاری می‌کنند تا به ایشان در آموزش، رشد و تغییر یاری برسانند. دل‌مشغولی‌های مربی‌گری ممکن است بر مهارتی ویژه، دست یابی به مسایل عملکردی در کار، آماده سازی و تسهیل‌گری در تغییر سطوح رهبری یا حمایت از تغییرات وسیع‌تر در رفتار افراد یا گروه‌ها متمرکز گردد.
  • شاخص‌های عملکردی و ارزیابی فعالیت‌ها: رویکرد نتیجه‌گرایی که روانشناسان صنعتی و سازمانی به کار می‌برند می‌تواند در ارزیابی اثربخشی برنامه‌های آموزش و توسعه، و پیگیریِ حفظ دست‌آوردهای آن‌ها به کار گرفته شود.

بازگشت به فهرست بالا

ارزش واقعی و ادراک‌شدۀ برنامه‌های آموزش و توسعه به وسیله ابزارهای اندازه‌گیری معتبر و پایا به شکلی معنی‌دار برای ذی‌النفعان (مالکان، مدیران، مشارکت‌کنندگان در آموزش­ها، مشتریان و مراجعین) ارایه خواهد گردید.
نیاز به آموزش و توسعه سرمایه انسانی: مطالعه موردی

آن‌چه در پی می‌آید نمونه‌ای از یک سازمان است که با چالش‌های مربوط به آموزش و توسعه مواجه است:

  • سازمان به شکل رسمی مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز کارکنان را برای دست‌یابی به اهداف شناسایی نکرده است.
  • سازمان برنامه‌های آموزشی متعددی دارد که برای سالیان متمادی بازنگری و تغییر داده نشده‌اند. هیچ‌یک از این برنامه‌ها دارای چهارچوب استاندارد مشخص و همسو با استراتژی یا حتی با یکدیگر نیستند.
  • بودجۀ آموزش و توسعه براساس “میل و دل‌بخواه” به برنامه‌ها اختصاص می‌یابد یا صرفاً بی‌هدف خرج می‌شود. اغلب اوقات برنامه‌ها توسط افراد غیرمتخصص در علوم یادگیری و روش توسعه کارکنان، انتخاب می‌شوند.
  • رهبران و مدیران سازمان به صورت فردی اقدام به بهره‌گیری از مربی و آموزش‌ها می‌کنند. برای این آموزش‌ها قراردادهای شفاف و دقیقی که شامل خروجی‌های قابل اندازه‌گیری یا رفع نیاز‌های تجاری سازمان باشد، بسته نمی‌شود.
  • سازمان به شکل فعال، تأثیر، اثربخشی و ارزش را در فعالیت‌های آموزش و توسعه مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد.

تدبیر

روانشناسان صنعتی و سازمانی به شکل‌های زیر به یاری سازمان می‌آیند:

  1. فرایند مرور اهداف تجاری و تعیین نیازهای ویژه کارکنان را در حوزه‌های دانش، نگرش، مهارت و سایر ویژگی‌های شخصیتی لازم در دست یابی به اهداف را تسهیل می‌نمایند.
  2. چهارچوبی را همسو با ارزش‌ها و مدل‌های شایستگی می‌پرورانند که به عنوان خطوط راهنما برای تمام برنامه‌های آموزش و توسعه عمل نماید.
  3. حوزه‌های مهارتی مسأله‌ساز را که بودجه آموزشی می‌باید در سال مالی آینده پوشش دهد، شناسایی و اولویت‌بندی می‌نمایند.
  4. شاخص‌هایی را برای مربی‌گری عوامل اجرایی و استانداردسازی قراردادهای مرتبط، براساس زمان محدود و خروجی‌های رفتاریِ مشخص تعیین می‌نمایند.
  5. با واحدهای سازمان، گروه‌های هدف داخل و خارج سازمان و سایر ذی‌النفعان همکاری می‌کنند تا یک نیازسنجی را به انجام برسانند که شکاف‌های عمده بین وضع موجود و وضع مطلوب مشخص شود. همچنین طراحی و اجرای برنامه‌های آموزش و توسعه را به منظور برطرف‌ ساختن آن نیازها تنظیم و هدایت می‌کنند.
  6. ابزار سنجش مناسب و قابل اطمینان برای هریک از اجزای فرایند آموزش و توسعه فراهم می‌آورند.

نتایج

سازمان از نتایج زیر بهره‌مند می‌گردد:

  • منابع آموزش و توسعه به صورت هدفمند و در زمان مناسب در اختیار کارکنان خواهد بود.
  • برنامه توسعه منابع انسانی هم‌سو با مسیرهای کارراهه خواهد شد.
  • بودجه آموزش در حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های ضروری اختصاص خواهد یافت.
  • فعالیت‌های آموزش اعم از آموزش‌های کارکنان و مدیریت تحت مجموعه‌ای شفاف از شاخص‌ها، زمان‌بندی‌ها و خروجی‌های قابل اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاری مالی، رشد مشارکت‌کنندگان در آموزش‌ها و بهبود مدیریت در سراسر سازمان، تحت پایش دایم خواهد بود.
استراتژی و اندازه گیری استعداد

آیا علاقه‌مند به مسایل زیر هستید؟استراتژی و اندازه گیری استعداد

  • برنامه‌ای بریزید تا به شکل موفق سازمان خود را حول یک چشم‌انداز عمومی بسیج کنید.
  • از حمایت شدن استراتژی تجاری خود توسط استراتژی سرمایه انسانی­تان مطمئن شوید.
  • تأثیری را که عملکرد منابع انسانی شما بر نتایج تجاری و سازمانی دارد، اندازه‌گیری کنید.

 خدمات استراتژی و اندازه ­گیری استعداد،کلیدی است که به آن نیاز دارید.

استراتژی استعداد و برنامه‌­ریزی، فرآیندی است که به منظور اطمینان از حمایت سرمایه انسانیِ سازمان­ها از نتایج تجاری مطلوبشان به کار گرفته می­شود.

خدمات استراتژی استعداد و برنامه‌ریزی اغلب شامل موارد زیر می‌باشد:

  • شفافیت در ماموریت، چشم­انداز و اهداف استراتژیک سازمان؛
  • طراحی استراتژی‌های عملی و قابل اجرا در راستای دست‌یابی به خروجی­های مطلوب سازمانی؛
  • شناسایی و پیش­بینی دانش، مهارت، توانایی و سایر مشخصات مورد نیاز برای دست­یابی به استراتژی­ها؛ و
  • ایجاد سیستم سنجشی که ارزشِ تأثیر عملکرد سرمایه انسانی بر خروجی­های سازمانی را اندازه­گیری کند.

 از روانشناسان صنعتی و سازمانی چه کمکی بر­می­‌آید؟

  • تسهیل‌گری: روانشناسان صنعتی و سازمانی می­توانند جلسات مدیریتی را به منظور شناسایی، شفاف­سازی و قالب‌بندی ماموریت، چشم­انداز و اهداف استراتژیک سازمان­ها تسهیل نمایند.
  • برگزاری جلسات هماهنگی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می­توانند در هماهنگ‌سازی رهبران تجاری با استراتژی استعداد و سایر استراتژی­های سازمان یاری­گر باشند.
  • شناسایی دانش، مهارت، توانایی و سایر ویژگی‌ها: روانشناسان صنعتی و سازمانی در خصوص مسایلی که به دانش، مهارت، توانایی و سایر ویژگی­های فردی مورد نیاز برای موفقیتِ یک استراتژی سازمانی مربوط است، تخصص دارند.
  • توسعه و بهبود سنجش­ها: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند روش­های معتبر و پایایی را به منظور اندازه­گیری خروجی‌های سازمانی تدوین نمایند.
  • مدیریت تغییر: روانشناسان صنعتی و سازمانی توانایی طراحی و اجرای برنامه­های مدیریت تغییر را در راستای رویکردهای جدید به استعدادهای سازمان و جذب و نگهداری نیروی انسانی دارند.
  • برنامه­ ریزی نیروی کار: روانشناسان صنعتی و سازمانی توانایی شناسایی، پرورش و برنامه­ریزی در خصوص استعدادهایی که نیازِ آیندۀ سازمان است را دارند.

بازگشت به فهرست بالا

نیاز به خدمات استراتژی و برنامه ­ریزی استعداد: مطالعه موردی

آن چه در پی می­ آید نمونه­‌ای از یک سازمان است که با چالش‌های مرتبط با استراتژی و برنامه­‌ریزی استعداد مواجه است:

  • با ادغام دو شرکت تولیدکننده قطعات الکتریکی، یک شرکت بزرگ صنایع تولید تجهیزات انرژی الکتریکی تشکیل شده است.
  • سازمان جدید در خصوص یکپارچه­سازی دو استراتژی تجاری متفاوت، فرهنگ­های کاری متمایز و دو محیط مختلف، با چالش‌های زیادی روبه‌رو است.
  • کل فضای صنعتِ تجهیزات انرژی الکتریکی، تغییرات تحولی‌ای را تجربه می‌کند.

تدبیر

روانشناسان صنعتی و سازمانی به شکل‌های زیر به یاری سازمان می‌آیند:

  • جلسه‌ای خارج از محیط کار با حضور رهبران هر دو سازمان به منظور بحث در خصوص استراتژی و اهداف شرکتِ تلفیقی طراحی می‌نمایند.
  • با هر دو بخش منابع انسانی به منظور تهیه نقشه راهی با هدف حمایت از بخش‌های جدید و تمرکز بر استراتژی پس از ادغام همکاری می‌نمایند.
  • نقاط ضعف را از طریق ترکیب آموزش و به‌ خدمت‌ گیری نیروی انسانی جدید تحت شاخص‌های گزینش، طی یک دوره ۱۲ ماهه پوشش می‌دهند.
  • سیستمی طراحی می‌کنند که آگاهی کارکنان را از تأثیرات ویژۀ ادغام بر آینده ایشان آگاه سازد و در نتیجه شاخص‌های نگهداری نیروی انسانی، به خصوص از طریق حذف شایعات و شاخ و برگ دادن­ها، افزایش یابد.
  • استراتژی‌های دانشˍمحوری را طراحی و پیشنهاد می‌کنند تا دو فرهنگ سازمانی به اتحاد برسند و از احساس به حاشیه رانده‌شدگی و احساس دوپارگی سازمان که به مقاومت در برابر تغییر می‌انجامد جلوگیری کنند.

نتایج

سازمان از نتایج زیر بهره‌مند می‌گردد:

  • هماهنگی در اولویت‌ها به ایجاد فرهنگ همکاری و اعتماد می‌انجامد.
  • ترک شغل در خلال فرآیند ادغام در نتیجۀ وضوح برنامه‌های سازمان کاهش می‌یابد.
  • سهم فروش در بازار افزایش می‌یابد.
  • هم‌افزایی، هزینۀ دست‌یابی به انتظارت را کاهش می‌دهد و رشد درآمد در آینده نیز پیش‌بینی می‌گردد.
  • نیروی ذخیره برای سِمت‌های رهبری به واسطۀ افزایش جذابیت برای استعدادهای برتر افزایش می‌یابد.
  • از طریق اجرای سیستم‌های اثربخش‌تر و به کارگماری استعدادهای مناسب، بازار فروش گسترش می‌یابد.
  • کارکنان احساس می‌کنند “جزیی از بازی” هستند و استرس و نگرش‌های منفی کمتری نسبت به سازمان جدید و فرهنگ آن تجربه می‌نمایند.

بازگشت به فهرست بالا

تعدیل سازنده

آیا علاقه‌مند به مسایل زیر هستید:تعدیل سازنده یعنی گاهی اجازه بدهیم افراد خودشان راهشان را انتخاب کنند

  • تعدیل کارکنان در چه شرایطی منصفانه است؟
  • خروج یک یا گروهی از کارکنان چه تأثیری بر باقی نیروی کار سازمان شما می‌گذارد؟
  • آثار منفی فردی و اجتماعی گروهِ خارج شده از سازمان را چگونه می‌توان کنترل نمود و از عواقب آن اجتناب کرد؟

 خدمات تعدیل سازنده، کلیدی است که شما به آن نیاز دارید.

تعدیل و اخراج کارکنان یک فرایند معمول است ولی مدیریت آن با توجه به پیچیدگی‌های فردی و تضاد منافع افراد دخیل در این فعالیت، بیشتر شبیه یک هنر است. این خدمات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • برقراری رویه‌های اجرایی بر ضد تحقیر، توهین و قضاوت‌های قالبی: به منظور برطرف ساختن تبعیض براساس جنسیت، سن، قومیت، عضویت در بخش‌های مختلف سازمان و … می‌بایست اقداماتی واضح و روشن صورت گیرد تا آرامش نیروی کار توسط عوامل مداخله‌گر تهدید نگردد. فرهنگ شوخی‌های زننده و عدم رعایت ادب و منش صحیح در محیط‌های کارگریِ موقت می‌بایست از طریق تقویت منفی این رفتارها و تقویت مثبت رفتارهای سازنده کنترل گردد.
  • اتخاذ سیاست‌های ارتباطی:این طیف سیاست‌ها گستره‌ای از سیاست جداسازی و ایزوله کردن تا سیاست درهای باز را بر اساس مشخصات نیروی کار و استراتژی سازمانی در بر می‌گیرد. در حال حاضر نیاز به مکانیزم‌های فعال در خلال مداخلات منتهی به اخراج وجود دارد.
  • بررسی شکایات:کارکنان می‌بایست از رفتار منصفانه با خودشان مطمئن گردند. هرگونه تخطی از رویه‌های اجرایی می‌بایست ثبت و بررسی گردد. وحدت رویه از الزامات این خدمات است.
  • تعیین شاخص‌های عملکرد: ملاک‌های اندازه‌پذیرِ عملکردی و رفتاری امکان ارایه بازخورد صحیح را به کارکنان فراهم می آورند و پایش عملکرد را اقدامی واجد اصالت و وجاهت در مداخلات تعدیل سازنده بدل می‌گردانند.
  • مصاحبۀ خروج از سازمان: انجام مصاحبه روشی ساده و اثربخش در کاهش آثار منفی تعدیل نیرو است
  • اقدامات تعقیبی:با خروج کارکنان از سازمان، مسأله تعدیل نیرو تمام نمی‌شود و نیاز به اقدامات پیگیرانه‌ای است تا سازمان به مرحله‌ای از ثبات و رشد هدایت گردد.

روانشناسی صنعتی و سازمانی چه کمکی می‌تواند بکند؟

  • تسهیل‌گری: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند جلسات توافق جمعی را هدایت کنند که به یکپارچگی اقدامات تیم مدیریت و سرپرستی و اتخاذ استراتژی مناسب برای تعدیل نیرو منتهی گردد.
  • سنجش و اندازه‌گیری کارکنان: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند مشخصات شخصیتی و روانی کارکنان را اندازه‌گیری کنند تا واکنش آنان به انواع برنامه‌های تعدیل نیرو را بدون برانگیختن حساسیت پیش‌بینی کنند.
  • تعیین شاخص‌های عملکردی: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند با استفاده از تحلیل مشاغل و سایر منابعِ دردسترس یا ایجاد منابع قابل اتکا، شاخص‌های دقیق رفتاری استاندارد را برای عملکرد کاکنان تعیین نمایند؛ و در ادامه، سرپرستان و ارزیابان را به خوبی برای برخورد منصفانه با مسألۀ ارزیابی عملکرد توانمند سازند.
  • اولویت‌بندی کارکنان برای تعدیل: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند با توجه به اتخاذ موضع بی‌طرف، منبعی مستقل، منصف و موثق برای اولویت‌بندی خروج کارکنان در هماهنگی استراتژی‌های سازمان باشند. در نهایت، این اولویت‌بندی‌ها به عنوان مصالح تصمیم‌سازی در اختیار مدیران و تصمیم‌گیران قرار می‌گیرد.
  • هدایت مصاحبه‌های خروج از سازمان: روانشناسان صنعتی و سازمانی می‌توانند با توجه به اتخاذ موضع بی‌طرف و با استفاده از توانایی‌های خود، در هدایتِ مصاحبه‌های خروج از سازمان نقش اثربخشی داشته باشند.
  • طراحی اقدامات تعقیبی: روانشناسان صنعتی و سازمانی در مرحله پیگیری نیز انواع برنامه‌ها ورویدادهای سازمانی را به منظور کنترل آثار برنامۀ تعدیل نیرو و هدایت فعالیت‌های سازمانی در راستای اهداف سازمانی، طراحی و اجرا می‌نمایند.
نیاز به تعدیل سازنده: مطالعه موردی

یک شرکت تولیدی قطعات صنعتی با کاهش بازار و کاهش نقدینگی مواجه شده است. دیون معوقه به کارکنان، ماهیانه در حال افزایش است. به منظور حل این مشکلات و تأمین نقدینگی، شرکت برای دریافت وام اقدام کرده است. مدیران شرکت متوجه هستند که حتی در صورت عدم موفقیت در دریافت وام که ممکن است طول هم بکشد، اوضاع تغییر کرده است و کار به نحو گذشته قابل ادامه نیست. در بازدید از سازمان مسایل دیگری به شرح صفحه بعد شناسایی می‌گردد:

  • به علت عدم توانایی جبران خدمات، مدیریت اعتماد به نفس لازم را برای ایجاد تغییر ندارد.
  • مکانیسم‌های کنترل عملکرد کارکنان تقریباً منتفی شده است و جو ناامیدی و بی‌عملی در سازمان جاری است. آینده شرکت برای همه مبهم است.
  • مدیران همه مسایل را به دریافت وام موکول کرده‌اند و برخی حتی به علت ناتوانی در پاسخ‌گویی به شکایات، زمان حضور در شرکت را به حداقل رسانده‌اند.
  • کارکنانِ طلبکار نافرمانی کرده و بعضاً رفتارهای ضدتولید و پرخاشگری نشان می‌دهند.

تدبیر:

  • روانشناسان صنعتی و سازمانی به تیم اصلی مدیریت یاری می‌رسانند تا نسبت به تعدیل سازنده نیرو به منظور بقای شرکت یا انحلال سازمان به یک تصمیم و استراتژی برسند.
  • روانشناسان صنعتی و سازمانی به پیمایش و بررسی سازمان پرداخته و رسیدن به طرحی برای تغییر در سازمان را تسهیل‌ می‌نمایند.
  • از طریق فعالیت‌های تیم‌سازی، تیم اجراییِ سازمان را نهایی کرده و مورد توافق و تعهد قرار می‌دهند. تیم اجرایی از آموزش مهارت‌های لازم و هماهنگی لازم جهت انجام موفق طرح برخوردار است.
  • روانشناسان صنعتی و سازمانی از طریق تجزیه و تحلیل شغل، مشاغل را براساس غنی‌سازی و گسترش شغل، طراحی مجدد و بازآرایی می‌نمایند. اجرای تحلیل مشاغل در عین حال موجب مشخص شدن شاخص‌های عملکردی سازمانی می‌شود.
  • براساس نتیجه ارزیابی عملکرد، گروهی از کارکنان پس از مصاحبه خروج از سازمان، تعدیل می‌شوند.

بازگشت به فهرست بالا

اندازه‌گیری و متره‌منابع‌انسانی و داده‌کاوی

creationمرکز مشاوره تخصصی مبنا  با اتکا به سیستم مدیریت محتوای جدید خود، خدمات اندازه‌گیری و متره‌منابع‌انسانی خود را راه اندازی نموده است. خدمات اندازه‌گیری و متره‌منابع‌انسانی نیاز سازمان ها و افراد به اطلاعات ، پیمایش و زمینه یابی ها را با بالاترین استانداردهای سایکومتریک و سوسیومترک برطرف می نماید.

از جمله کاربردهایی که در حال حاضر با موفقیت از این سیستم برخط (آنلاین) در آن ها استفاده گردیده است می توان به خدمات جدید زیر اشاره نمود:

  • گزینش کارمند مبنا
  • توسعه و پرورش کارمند مبنا
  • ارزیابی ۳۶۰ درجه مبنا
  • تجزیه و تحلیل شغل مبنا

همچنین لازم به ذکر است برخی آزمون های روانشناسی صنعتی و سازمانی به منظور آشنایی با چیستی و چگونگی کار با اطلاعات پرسشنامه ای در این رشته به صورت رایگان در این بخش در اختیار افراد و سازمان‌ها قرار گرفته است.

شرکت تدبیرکاران با توجه به رسالت اجتماعی خود استقاده از این بخش برای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید رشته های مختلف علوم رفتاری و اجتماعی را در حال حاضر به صورت رایگان فراهم آورده است. امید آن است که گامی کوچک در توسعه دانش و زیرساخت های دانش روانشناسی صنعتی و سازمانی در کشورعزیزمان برداشته باشیم.

بازگشت به فهرست بالا

برنامه جامع کار- زندگی متعادل
مدلی ویژه براساس کنار هم قرار دادن ده ها پژوهش داخلی و خارجی برای سازمان ها آماده نموده ایم. برای اطلاع از جزییات با ما تماس بگیرید.
بازگشت به فهرست بالا
مداخله در بحران

آیا علاقه مند به مسایل زیر هستید؟

بحران داخلی آتشی است که قبل از افروخته شدن باید به فکر خاموش کردنش بود

  • چگونه بحران‌ها را کنترل و به فرصت تبدیل کنید
  • چگونگی تاثیر بحران‌های اقتصادی بر فضای درونی سازمان
  • پویایی تعارض‌های درون سازمانی
  • حل مساله و تصمیم گیری سازمانی
  • افزایش تاب آوری سازمانی در قبال تغییرات
  • مدیریت تغییر
  • جلوگیری از اتلاف انرژی ، زمان و پول در خلال بحران¬های سازمانی

تعارض در محیط کار حیاتی است ، آن را کنترل کنید تا سازمان شما را در جهت بهبود متحول سازد.

مزایای خدمات مداخله در بحران درون سازمانی

  • کاهش هزینه: از طریق اتخاذ تصمیم‌های تجاری بهتر ، سوق دادن کارکنان به سمت اثربخشی بیشتر و دست‌یابی به نرخ بالای سود
  • افزایش بهره‌وری: از طریق کاهش غیبت فیزیکی و روانی از کار ، افزایش انرژی در سازمان و کاهش استرس‌های فردی ، ایجاد فضای خلاقانه و همیار و در نهایت ساختن تدابیر خلاق برای پیچیدگی‌ها
  • حفظ کارکنان با عملکرد بالا: از طریق تقویت روابط سرپرستی ، حفظ اشتیاق در تیم¬ها و ارتباطات موثر ، توانمندسازی کارکنان در جهت ایجاد تغییرات مثبت
  • مدیریت ریسک: کاهش ریسک رفتارهای پرخاشگرانه ، ضد تولید و مخرب ، کاهش ریسک¬های قانونی و شکایات ، مدیریت بهتر ادراک عمومی از نام و تجارت شما

روانشناسان صنعتی و سازمانی ما از راه‌های زیر به یاری سازمان شما می‌آیند:

  • تسهیل گری: روانشناسان صنعتی و سازمانی ما کمک می¬کنند تا فرآیند تعریف بحران و شناسایی منشا و زمینه های آن انجام گردد.
  • تصمیم سازی: روانشناسان صنعتی و سازمانی ما به سازمان ها کمکی می کنند تا براساس مسایل شناسایی شده محیطی استراتژی ، تاکتیک و ساختار های درونی را متناسب سازی کنند.
  • ایجاد محیطی خودپا: روانشناسان صنعتی و سازمانی ما از طریق افزایش خودآگاهی و توانایی کنترل احساسات در کارکنان موجب زایش محیطی خودپا و خودنگهدار می شوند
  • بهبود ارتباطات سازمانی: روانشناسان صنعتی و سازمانی ما از طریق افزایش مهارت های ارتباطی و مواجهه ای افراد موجب تغییر ماهیت تعارض‌های مخرب به تعارض های مفید می گردند.
  • تهیه نقشه راه برای حل همیارانه تعارض‌ها

بازگشت به فهرست بالا

در هر حالت می‌توانید با ما مشورت کنید  تماس با ما