تست ام ام پی آی یکی از بهترین ابزارهای روانشناسان بالینی و پر استفاده ترین ابزار سنجش و غربالگری بیماری های روانی است. این تست حاصل کار گروهی از روانشناسان دانشگاه مینه‌سوتا است که بارها مورد تجدید نظر، اصلاح و بهینه سازی قرار گرفته است.علاوه بر موارد بالینی و غربال گری بیماری های روانی از این ابزار در موارد متعدد دیگر از جمله موارد زیر استفاده شده است:

- در امور قضایی و اصلاح تبهکاران
- یافتن کاندیدهای مناسب جهت موقعیتهای اجتماعی که با سلامت جامعه در ارتباطند. مانند کارکنان انرژی هسته ای، افسران پلیس، خلبانان هواپیما و سایر موارد.
-   انتخاب رویکرد درمانی مناسب
- مراکز مشاوره
- ازدواج و مشاوره خانواده

نمونه های معمول این آزمون در کاربرد بالینی بین ۲۴۰ تا ۵۶۰ ماده را شامل می شوند که زمان بسیاری را برای اجرا می طلبد. دکتر اخوت ، براهنی ، شاملو و نوعپرست با در نظر گرفتن محدودیت ناشی از حجم سوالات به بازآرایی و بهینه سازی این تست اقدام نمودند که حاصل کار ایشان تست حاضر است. لازم به ذکر است که تا به حال هزاران پژوهش و مقاله با استفاده از این ابزار در سراسر جهان انجام گرفته است که در بسیاری از تصمیم سازی ها مورد استفاده قرار گرفته اند.با توجه به اهمیت و کاربرد این تست، بر آن شدیم تا آن را در اختیار متخصصین روانشناسی، استخدامی و آحاد مردم قرار دهیم. به آسانی می توانید از همین صفحه آن را اجرا ، نمیرخ روانی خود را دریافت و از تفسیر آن استفاده نمایید.لازم به ذکر است که تفسیر کامل این آزمون پیچیده و نیازمند تخصص  و تجربه بسیار زیاد است، تفسیر های نرم افزار و مکانیکی توانایی تفسیر کامل این تست را ندارند و اکثر موارد صرفا به ردیف نمودن کدهای تشخیصی ذیل نیمرخ ها می پردازند.بر همین اساس به منظور ساده نمودن کار با این تست، تفسیر ساده و کاربردی اولیه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. باز هم یادآور می شویم برای تفسیر کامل نیاز به تماس با متخصص روانشناس آموزش دیده دارید.

نتایج و تفسیر آن ها

-نتایج و تفسیرهای  ارایه شده شامل اعتبار آزمون و نشانه شناسی (شامل دو گروه به هنجار و نابه هنجار) براساس نمرات تراز شده برای دو گروه زنان و مردان بزرگسال تهیه شده است. این نتایج براساس استاندارد ملی هستند.

-نمرات ارایه شده در بخش مقیاس ها، نمرات خام هستند.

-نمودار ارایه شده براساس نمرات درصدی خام تهیه می شود. پس اگر به عنوان یک متخصص قبلا با نیمرخ استاندارد MMPI کار کرده اید، فقط مدتی طول می کشد تا با این نمودار راحت کار کنید.

 
راهنمای اجرای آزمون

پرسشنامه شامل ۷۱ سؤال می‌باشد.  شما می بایست با دقت بخوانید و درستی آن را در مورد خودتان با علامت زدن پاسخ «بلی» یا «خیر»  مشخص نمایید.

برای ارایه نتایج لازم است که به همه سوالات پاسخ داده شود. علامت درصد % بالای صفحه  نشان دهنده میزان سوالاتی است که شما پاسخ داده اید.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟