هرکسی می‌خواهد که برای خانواده‌اش بهترین و مناسب‌ترین شرایط زندگی را فراهم کند و برای همین منظور، مجبور هستند شغلی داشته باشند و کار کنند. سخت‌کوشی، چیز اشتباهی نیست، اما دچار اعتیاد به کار شدن، موضوع دیگری است.

برخی افراد نمی‌‌توانند بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنند. به همین دلیل هم زندگی خصوصی آن‌ها همیشه تحت تأثیر شغلشان است. هدف نهایی ما باید شادی بادوام باشد. منظورم از بادوام این است که باید بتوانید برای مدت طولانی از کاری که می‌کنید لذت ببرید و این کار نباید بر تلاش‌های دیگران برای رسیدن به شادی تأثیر بگذارد. این کار به‌طور ضمنی رفتارهای مخرب را از ما دور می‌کند.

اگر واقعاً خواهان شادی، رضایت، موفقیت و زندگی عاری از استرس هستید، باید تنها در یک‌چیز تبحر داشته باشید: حرکت از تعارض کار و زندگی به  برقراری تعادل!

حال مساله این است که تعارض از کار به زندگی سرایت کرده است یا برعکس از زندگی به کار.  موضوع بعدی این است که ماهیت این تعارض چیست؟ ماهیت تعارض رفتاری است، فشار و تنش است یا زمان.

نتایج و تفسیر آن ها
 

تهیه کنندگان ابزار multidimensional measure of work-family conflict، کارلسون و دیگران (۲۰۰۰) طی سه بررسی ویژگی‌های روانسنجی ابزار را در حوزه‌های روایی سازه، روایی محتوایی و اعتبار مطلوب گزارش کرده‌اند.

در بخش نتایج علاوه بر نمودار نمرات مقایس‌های شش گانه، شش دسته تعارض کار زندگی به ترتیب اولویت اقدام برای برقراری تعادل مرتب شده اند.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟