با بخش تاریک شخصیت خود چقدر آشنا هستید. اضلاع این مثلث تاریک عبارتند از خودشیفتگی، جامعه‌ستیزی و ماکیاولیسم. سه صفت شخصیتی که در زیر سطح تشخیص بالینی، نه آن قدر شدید هستند که نیازمند توجه درمانی باشند و نه آن قدر مطلوب هستند که بشود به آن ها بی توجه بود. از انتخاب همسر گرفته تا کارکنان تحقیقات نشان داده اند که این صفات در برخورد اول و کوتاه تاثیر بسیار مثبتی در جلب توجه طرف مقابل دارند.

در سطحی دیگر متغییرهای محیطی حتی می توانند به شکوفایی این صفات در حالاتی جامعه پسندانه هم بیانجامند به عنوان مثال می توان از آن ها در مشاغلی که برای دیگران سخت و طاقت فرسا هستند استفاده نمود.

نتایج و تفسیر آن ها

مطالعات پالهوس (Paulhus) در دانشگاه بریتیش کولومبیا طی دهه اخیر بر این موضوع متمرکز بوده است. انواع ابزارهای سایکومتریک و مطالعات متعددی در این زمینه نیز منتشر شده اند. نسخه حاضر فرم کوتاه مثلث تاریک Short Dark Triad (SD3) است که ترجمه و در اختیار شما قرار داده شده است. مشخصات روانسنجی پایایی و روایی ابزار مطلوب ارزیابی شده است و نسخه حاضر نیز از فرآیند ترجمه و بازترجمه گذشته است و روایی و پایی فرم ایرانی آن نیز محاسبه خواهد گردید.

با اجرای این پرسشنامه علاوه بر نمرات زیرمقیاس های سه گانه این ساختار، نمرات شما با میانگین یک جامعه آماری نیز مقایسه و گزارش می گردد.

راهنمای اجرا

لطفا میزان موافقت خود را هریک از جملاتی را که در ادامه می آید براساس راهنمای زیر مشخص کنید.

  • ۱=کاملا مخالفم
  • ۲=مخالفم
  • ۳=نه موافقم و نه مخالف
  • ۴=موافقم
  • ۵=کاملا موافقم

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟