روز به روز بر تعداد افرادی که متوجه می شوند، هوش هیجانی نقش مهم تری نسبت به هوش عمومی در موفقیت شخصی - شغلی انسان ها ایفا می کند افزوده می شود. پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن که توسط روون بار-آن تهیه شده است و ویراست سال ۲۰۰۶ آن یکی از پر کاربردترین ابزارهای روانسنجی است، در واقع  برای سنجش مجموعه قابلیت ها، صلاحیت ها و مهارت های غیر شناختی در نظر گرفته شده است که بر توانایی شخص برای موفقیت در مقابله با درخواست ها و فشارهای محیطی تاثیر دارند. عوامل کلیدی که این پرسشنامه ارزیابی می کند کارکرد های عاطفی، هیجانی و اجتماعی هستند که منجر به بهزیستی روانشناختی می گردند.

این پرسشنامه صفات شخصیتی را اندازه گیری نمی کند و به جای آن بر عملکرد فرد و استعداد برای عملکرد تاکید دارد.

نتایج و تفسیر آن ها

با انجام دادن این پرسشنامه شما تفسیر کاملی شامل پنج بعد اصلی و زیربعدهای آن (۱۵ مقیاس) و همچنین نمره کل در مقایسه با استاندارد و هنجار مبنا (۱۲۰۰۰ نفر)  دریافت خواهیدنمود. که به شما در تشخیص نقاط قوت و ضعف و برنامه ریزی برای بهبود آن ها کمک خواهد نمود.

البته این نکته را باید در نظر داشت که الگوی این پرسشنامه بیشتر استعداد برای عملکرد را می سنجد تا عملکرد واقعی فرد (استعداد موفقیت تا خود موفقیت). به این معنا که برای دستیابی به موفقیت در زمینه های مرتبط با هوش هیجانی ( که تقریبا شامل همه زندگی ما می شود) می بایست این استعداد را شکوفا ساخت و به مرحله عمل رساند. هوش هیجانی آموختنی است.

راهنمای اجرای پرسشنامه

این پرسشنامه به صورت خود گزارش دهی، هوش هیجانی شما را ارزیابی می نماید. این یک ارزیابی روانشناختی است و نه یک امتحان با نمره قبولی یا ردی . دقت کنید در بین گزینه ها، گزینه ای را که به واقعیت در مورد شما نزدیک تر است را انتخاب کنید و نه گزینه ای را که به نظر شما بهترین حالت را توصیف می کند.

براساس این ارزیابی می توانید برنامه رشد و توسعه فردی خود را غنی تر کنید.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟