برعکس بسیاری از مفاهیم روانشناختی و مدیریت منابع انسانی که واجد پیچیدگی های مفهومی و در هم تنیدگی با سایر مفاهیم هستند. اجرا یا توان اجرایی این مزیت را دارد که با منطق صفر و یکی که در آن نهفته است می توان برروی بسیاری از این پیچیدگی ها و همبستگی های تو در تو پل زد و به این معنا رسید که «چکاره اید؟»، توان اجرا دارید یا توان اجرا ندارید؟ (صفر و یک). خود مفهوم اجرا در واقع شکل تکامل یافته توانمندی اجرای موفق استراتژی‌ها است که ادبیات پژوهش گسترده ای دارد. از جمله مسایل دخیل در این سازه رویکردهای رفتاری و انسانی پیوسته با آن است که پیوند نزدیکی با روانشناسی صنعتی و سازمانی دارد.

مدل حاضر نتیجه کارهای مایا تونسند صاحب امتیاز و موسس شرکت پارتنریگ ریسورسز است. این مدل به علت سادگی ، جامعیت و کاربردی بودن آن که البته با توجه به خود مفهوم اجرا چندان دور از انتظار هم نیست، بسیار مورد استقبال بوده است. براساس این مدل سازمان شما در صورتی قادر به توسعه توان اجرایی خود است که اجزای پنجگانه اطلاعات خوب، ساختار کار توانا، مدیریت تغییر، روش تخصیص منابع خوب و استراتژی واضحی داشته باشد. این ویژگی ها در ترکیب با رهبری موثر و حمایت کننده از کلیت کار است که نتیجه نهایی را برای سازمان شما رقم می زند.

نتایج و تفسیر

ابزار حاضر یک پرسشنامه خود گزارش دهی است که با استفاده از مصادیق عینی تنها با بیست سوال به سنجش ظرفیت اجرا در سازمان می پردازد. این پرسشنامه حاصل پیمایش بیش از ۱۰۰۰ واحد کسب و کار است که در ترکیب با مشاهده و ارزیابی های دیگر از توان اجرای سازمان ها به ابعاد این سازه پرداخته است. به لحاظ ویژگی های روانسنجی (پایایی و اعتبار) قابل اعتماد و اتکا است.

این پرسشنامه با اجازه و اطلاع صاحب امتیاز و طراح مدل خانم مایا تونسند برای اولین بار در ایران در اختیار شما قرار گرفته است.

در انتهای ارزیابی شما نمرات و نمودار شاخص های پنج گانه سازمان خود را به همراه یک شاخص اضافه «توان عملکرد بالا» که در نتیجه ارایه می شود را به همراه راهنمای استفاده از نتایج دریافت خواهید نمود.

راهنمای اجرا

با توجه به سوال، مناسب ترین گزینه در  توصیف سازمان را از نظر خودتان انتخاب نمایید.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟