مفهوم سبک‌های اجتماعی اولین بار توسط مریل و رید (۱۹۸۱) فرمول‌بندی شد. سبک اجتماعی به عنوان الگوی پایدار و تکرار شونده روابط بین فردی تعریف می‌شود. سبک اجتماعی ویژگی‌ای است که ورای موقعیت‌های مختلف و تاثیرپذیری‌های دیگر فردی تقریبا همه آن چه بین فرد و دیگران انجام می‌گیرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افراد معمول در یکی از چهار گروه سبک‌های اجتماعی چهارگانه قرار می‌گیرند.هر فرد سبک غالبی دارد که روش کارکردن و تعامل با دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هیچ یک از این سبک‌های اجتماعی «بهتر» یا «بدتر» نیستند. هیچ کس کاملا در قالب یک سبک قرار نمی‌گیرد. این سبک حالتی است که فرد در آن احساس راحتی می‌کند. به همین دلیل برخی رفتارهای مرتبط با سبک اجتماعی غالب فرد، ثابت هستند.

افراد براساس دو بعد جرات‌ورزی و پاسخ‌دهی در چهارخانه متعلق به سبک‌های اجتماعی توزیع می‌شوند. بهترین روش شناسایی سبک اجتماعی شخص، دریافت بازخورد در خصوص آن فرد از دیگران به صورت ساختار یافته است.

سبک‌های اجتماعی یک تیپ شناس رفتاری مشابه مدل دیسک (DiSC) است با امتیازهای زیر:

  • زیربنای علمی آزموده شده و مورد تایید در پژوهش‌های علمی و کاربردی (و نه بیزنس اسکول ها و تجارت شبه علم)
  • کاربردهای متعدد در آموزش فروش، غربال‌گری استخدامی، تیم سازی، ارتباطات بین فردی و حل تعارض و ....
  • زمینه محدود (اجتناب از حرف های کلی و بدون پشتوانه تجربی و آزمایش علمی) و در نتیجه قابل سنجش ،ابطال و تصحیح)
  • ساختار، نمره گذاری و اجرای ساده (فقط ۳۰ سوال) و صرفه جویی در زمان
  • سازگاری با بدنه علم روانشناسی و مدل های تبیین علمی شخصیت مانند نئو، هگزاکو، ارفئوس، MBTI و ...

نتایج و تفسیر آن ها

تست حاضر یک ابزار خودارزیابی است که برای اولین بار ترجمه و در اختیار مخاطبان قرار گرفته شده است. ملاک‌های روانسنجی ابزار مطلوب گزارش شده اند.

با اجرای این سنجه علاوه بر نمرات خام و نمودار دو زیر بعد جرات‌ورزی و پاسخ‌دهی، توضیحات مرتبط با سبک اجتماعی غالب خود را دریافت خواهید نمود.

راهنمای اجرا

  • در هر مورد طیفی بین دو صفت متضاد ارایه شده است، خودتان را کجای طیف ارزیابی می‌کنید.
  • دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
    به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
    با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

     

    دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

    مقایسه پلن‌های عضویت

    اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

    قبلا عضو شده اید؟