میشل گوکلن روانشناس متفاوت و پای بند به اصول علمی به همراه همسرش فرانسیس گوکلن بیش از نیم قرن به تولید ایده‌های ناب و ابزارهای روانشناختی پرداخت. آیزنک روانشناس مشهور و شناخته شده در جریان فعالیت‌های آکادمیک خود و ایجاد جریان مستقل در روانشناسی با میشل گوکلن آشنا شد و همیشه حامی او و فعالیت‌های علمی او بود. میشل گوکلن با رویکرد آماری به مسایلی که به صورت سنتی برای شناخت و پیش‌بینی رفتارهای انسانی استفاده می‌شدند مانند ستاره شناسی و .... پرتوی روشنی علمی‌ای به آن‌ها افکند. وی در عین حال که فردی علمی بود ولی عملگرایی را در همه جنبه‌های حرفه‌ای خود از نظر دور نمی‌داشت. ابزار حاضر نیز حاصل دید عمل‌گرایانه او به مقوله ارتقای شناخت از خود و پیشرفت فردی است.

مقیاس کنار آمدن با خود به این مساله اساسی می‌پردازد که اگر با خودتان در صلح و توافق نباشید یا به عبارت دیگر اگر با خود درگیر باشید، چگونه با دیگران و دنیای مادی خود در توافق خواهید بود؟ کنار آمدن با خود مقدم بر کنار آمدن با دیگران و ... است گرچه در گیر و دار زندگی مدرن جدید معمولا شخصیت و رسیدگی به خود در انتهای صف ایستاده‌اند. اولویت منطقی رسیدگی به خود به واسطه بمباران اطلاعاتی دنیای مدرن  که در روزگار ارتباطات تشدید هم شده است گاهی فرصت نگریستن در آینه را از فرد می‌گیرد چه رسد به رسیدگی به مسایل عمیق شناختی و شخصیتی.

نتایج و تفسیر آن‌ها

این پرسشنامه حاصل جمع بندی بیش از بیست سال فعالیت علمی مولف آن است. این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی مطلوب است. با وجود ترجمه و معرفی بسیار خوب آقای حمزه گنجی متاسفانه در فضای تجارت زده روانشناسی ایران چندان شناخته شده و مورد استفاده نبوده است. به همین دلیل نقطه برش و استاندارد نمرات لازم برای استفاده بالینی تهیه نشده است. دقیقا به همین دلایل برای استفاده در مربی‌گری و پیشرفت فردی بسیار مناسب است.

با اجرای پرسشنامه و ارایه پاسخ‌ها نتیجه و تفسیر آن‌ها به شما ارایه می‌شود.

راهنمای اجرا

آیا در حالت کنار آمدن و موافق بودن با خود، زندگی می کنید؟ در مجموع آیا خوشحال هستید؟ برای این که به این سوال پاسخ بدهید، بررسی کوچکی انجام می‌دهیم. سوالات زیر اجزای این بررسی هستند.

برای هر سوال سه پاسخ در نظر گرفته شده است. هرپاسخی که با طرز تفکر شما بیشتر مطابقت می کند ، انتخاب کنید . پاسخ خود را خیلی سریع انتخاب کنید . سوالاتی که به صورت کاملا خود به خودی انتخاب شوند ، بهتر می توانند ویژگی های شما را آشکار سازند. به این صورت که آیا با خودتان کنار می‌‌آیید یا خیر؟ ساده‌تر بگوییم، پس از خواندن متن اصلی سوال، خیلی معطل نشوید، اولین پاسخی را که به نظر می‌رسد مورد قبول شماست، انتخاب کنید.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟