ادوارد اشپرنگر در کتاب «انواع مردم: روانشناسی و اخلاق در شخصیت» (۱۹۲۶) ما را با جهانی از روانشناسی آشنا کرد که پس از حدود یک قرن همچنان یکی از کاربردی‌ترین الگوهای شناخت تفاوت‌های انسانی است. پرسشنامه بررسی ارزش‌های اشپرنگر (آلپرت، ورنون و لیندزی) ویراست‌های متعددی دارد که در این جا یکی از آخرین نسخه‌ها (۲۰۰۳) در اختیار شما قرار گرفته است. ارزش‌های اشپرنگر نماینده جنبه‌های مختلف اشتیاق و انگیزه‌های ما هستند. اشپرنگر شش ارزش اساسی را طبقه‌بندی و معرفی کرد که علاوه بر مباحث انگیزشی در پرتو آن می‌توان بنیادهای ارتباط و تعارض‌های بین فردی و اجتماعی را بهتر درک کرد. 

برای آشنایی با این انگیزه‌ها جدول زیر به صورت خلاصه اطلاعات اولیه را در اختیار ما قرار می‌دهد.

نتایج بررسی ارزش‌های اشپرنگر

با اجرای این پرسشنامه علاوه بر آشنایی بیشتر با مدل ارزش‌های اشپرنگر، خروجی کامل شامل نمرات خام، نمرات اصلاح شده و طبقه‌بندی ارزش‌های غالب، ارزش‌های موقعیتی و ارزش‌های بی‌تفاوتی شما سنجیده و تفسیر هریک به شما ارایه می‌شود. علاوه بر این موارد توصیه‌هایی برای به کارگیری این مدل در شناخت خود و دیگران، ارتباطات شغلی و شخصی و درک تعارض‌های بین فردی و اجتماعی به شما داده می‌شود.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟