توضیحات

از هوش هیجانی بسیار شنیده ایم، ابزارهای اندازه گیری متنوعی نیز برای ارزیابی آن وجود دارد. اما توسعه هوش هیجانی براساس مدل گلمن یکی از شناخته شده ترین و کاربردی ترین مدل های توسعه فردی در زمینه روابط اجتماعی و عملکرد حرفه ای است که گابریل گابریلی به زبانی ساده و با راه کارهای ساده ارایه کرده است. با تعداد محدودی از سوالات (۳۰ سوال) امکان خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف را برای افراد به ارمغان آورده است. ابزارهای معمول در زمینه اندازه گیری هوش هیجانی بیشتر از ارایه پیشنهادهای عملی به مبحث دقت اندازه گیری تاکید دارند به همین دلیل تعداد سوالات در آن ها به مراتب بیشتر از این پرسشنامه است. اما دنیا دنیای سرعت است و برقراری تعادل بین دقت و عمل گرایی کاری سخت. این پرسشنامه برای افراد عمل گرا و نتیجه گرایی تهیه شده است که می دانند دو صد گفته چون نیم گفتار نیست.

نتایج و تفسیر

این پرسشنامه یک ابزار خودارزیابی است که براساس نگاه خود شما هوش هیجانی شما را ارزیابی می کند. می توانید از این ابزار برای ارزیابی خودتان از نگاه دیگران نیز استفاده نمایید.

در پایان این پرسشنامه علاوه بر مقایسه عوامل پنج گانه مدل هوش هیجانی گلمن راه کارهایی در زمینه توسعه و پرورش هوش هیجانی به شما ارایه می شود. همچنین پیش نویس یک برنامه اجرایی (اکشن پلن) برای توسعه فردی در نتایج گنجانده شده است که شروع کار را برای شما سریع تر می کند.

راهنمای اجرا

این پرسشنامه به صورت خود گزارش دهی، هوش هیجانی شما را ارزیابی می نماید. این یک ارزیابی روانشناختی است و نه یک امتحان با نمره قبولی یا ردی .

صادقانه گزینه‌ای که بهترین توصیف از شما در حال حاضر نشان می‌دهد را انتخاب نمایید

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟