توضیحات

 فرسودگی شغلی مسلش بخشی از مجموعه ابزارهای مدل ارتقای محیط کار مسلش و جکسون است که علاوه بر کاربرد سازمانی می توان از این ابزار در مشاوره شغلی و یا گردش شغلی فردی استفاده کرد. فرسودگی جسمی مفهومی ملموس است ولی فرسودگی روانی (در این جا فرسودگی شغلی) نیز مفهومی دور از ذهن نیست. مفهوم فرسودگی شغلی نقطه مقابل اشتیاق یا درگیری شغلی است. اما فراتر از این تضاد ظاهری در بنیاد بین این مفاهیم پیوستگی وجود دارد.

نتایج و تفسیر

پرسشنامه حاضر روایی و پایایی مطلوبی در تحقیقات متعدد داخلی و خارجی داشته است. این پرسشنامه فهرستی از سه گونه نتایج شغلی  ارایه می دهد که برای هر جنبه، تعدادی معیار وجود دارد تا احساسات فرد را در مورد شغلش بسنجد. فهرست فرسودگی شغلی مسلش یکی از کامل ترین مدل های ارزیابی نگرش کارکنان در این زمینه است.

مقیاس های سنجه . در انتهای پرسشنامه حاضر می توانید برای تفسیر فردی می توانید نمرات خام مقیاس های خود را با یکدیگر مقایسه کنید و نمرات بیشتر نشان دهنده رضایت بیشتر و نمرات کمتر نشان دهنده رضایت کمتر شما است.

البته شکل دقیق تر تفسیر نیازمند مقایسه با میانگین یک جامعه آماری بزرگ و براساس نمرات هنجار انجام می گیرد که آن نیز به همراه نتایج در اختیار شما قرار داده می شود.

نتایج حاصل از این پرسشنامه می تواند به شما در بهبود نگرشتان به وضعیت فعلی شغلتان یا تصمیم گیری های جدی در این زمینه کمک کند. این پرسشنامه برای تهیه اطلاعات سازمانی در خصوص نگرش کارکنان نسبت به فرسودگی شغلی طراحی شده است ولی نظرات شما برای تصمیم گیران و مدیران سازمانی بسیار ارزشمند است. براساس نتایج فردی خود نیز می توانید بازخوردهای سازنده ای به سازمان خود ارایه کنید.

راهنمای اجرا

نتایج فردی این پرسشنامه به هیچ عنوان با نام و مشخصات فردی در اختیار سازمان قرار نمی گیرد و ما در مرکز مشاوره تخصصی مبنا امانتدار نظرات ارزشمند شما هستیم. صداقت و اعتماد شما بزرگترین پشتوانه ما در تهیه اطلاعات مفید و اثربخش سازمانی برای مدیران و کارفرمایان شما است.

با توجه به این‌که افرادی با مشاغل مختلف به این پرسشنامه پاسخ می‌دهند، از اصطلاح «مراجع» برای اشاره به کسانی که شما به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنید استفاده‌شده است. در حین پاسخ‌گویی به این پرسشنامه خواهشمندیم به معنای کلی این اصطلاح توجه داشته باشید گرچه ممکن است از اصطلاحات دیگری مانند همکار، دانشجو، بیمار، مددجو، مؤدی، متقاضی و ... استفاده نمایید.

دستورالعمل: در ادامه ۲۲ سؤال درزمینهٔ احساس کلی‌تان در ارتباط با شغل به شما ارائه می‌شود. هر یک را به‌دقت بخوانید و ببینید آیا تابه‌حال در شغلتان چنین احساسی داشته‌اید. اگر نداشته‌اید گزینه هرگز و اگر این احساسات را تجربه کرده‌اید یکی از گزینه‌های دیگر را برحسب چگونگی تکرار آن احساس در شغلتان انتخاب کنید. مثلاً اگر هرروز آن احساس را دارید گزینه هرروز را انتخاب کنید.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟