برای رساندن کشتی خود به  سرمنزل مقصود آیا دست پری دارید؟ به قول معروف ورودی و خروجی مورد انتظار باید متناسب باشد. مدل منابع مسیر شغلی ، براساس جمع‌بندی تقریبا تمام مدل‌های قبلی، یک مدل جامع برای پیش‌بینی موفقیت شغلی می‌رسد. در مدل منابع مسیر شغلی موفقیت در کارراهه و مسیر شغلی شما فقط موفقیت ذهنی (رضایت شغلی و رضایت از دست‌آوردها) نیست. در این مدل منابع کارراهه ای مورد سنجش قرار می گیرند که علاوه بر موفقیت ذهنی، موفقیت عینی در شغل و مسیر پیشرفت شغلی را نیز پیش‌بینی می کنند. موفقیت عینی در این جا به معنای درآمد و ارتقا در نظر گرفته می شود.

ساختار مدل منابع مسیر شغلی شامل ۴ قلمرو یا عامل اصلی و ۱۳ حوزه یا عوامل زیرین تقسیم می شوند.

قلمروهای اصلی عبارتند از انگیزه شخصی، دانش و مهارت حرفه‌ای، فعالیت‌های مدیریت کارراهه و عوامل محیطی موثر بر پیشرفت شغلی.

کاربردهای این پرسشنامه عبارتند از استفاده در خود-مدیریتی مسیر شغلی برای افراد شاغل یا دانشجویان، فراهم آوردن زمینه مصاحبه ساختارمند مشاوره شغلی برای افراد متخصص و در دسترس قرار دادن اطلاعات کارآمد برای مدیران منابع انسانی برای استفاده در مدیریت کارراهه کارکنان و برنامه‌های توسعه فردی-شغلی و برنامه‌های جانشین‌پروری.

نتایج و تفسیر آن‌ها

این پرسشنامه حاصل چندین مطالعه تطبیقی از بیش از ۱۰ نظریه مختلف در خصوص پیشرفت شغلی و مدیریت کارراهه است که در سال ۲۰۱۸ معرفی گردید. براساس آن مطالعات به یک مدل جامع منابع مسیر شغلی (منابع کارراهه) تعریف و ابزار متناسب با آن یعنی پرسشنامه حاضر تدوین و اعتبار سنجی شد.

با تکمیل این پرسشنامه علاوه بر نتایج خام عوامل اصلی و فرعی، نمرات میانگین قابل مقایسه آن ها و راهنمایی هایی در جهت کاربست و استفاده از نتایج این پرسشنامه در مدیریت کارراهه شغلی به شما ارایه می شود.

راهنمای اجرا

در مورد هریک از سوالات نزدیک‌ترین گزینه به وضعیت حال حاضر خود را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که هدف اصلی از اجرای این پرسشنامه خودشناسی دقیق و واقعی از  وضعیت موجود شما و یافتن روش‌هایی برای بهینه‌سازی مهارت‌ها، شایستگی‌ها و موقعیت‌های مرتبط با مدیریت کارراهه شما است و نه کسب امتیاز بیشتر یا کمتر مانند یک امتحان درسی.

دسترسی به ادامه این مطلب مخصوص اعضا و مشترکان سایت است. شما هم به جمع ما بپیوندید
به کیفیت خدمات خود اطمینان داریم.
با توجه به شرایط کسب و کارهای اینترنتی کلیه پلن‌های عضویت تا اطلاع ثانوی رایگان شده‌اند

 

دسترسی به محتوای دوره‌های مجازی و  بسیاری از سنجه‌های سایت برخلاف مطالب و نوشته‌ها نیازمند عضویت در سایت است.

مقایسه پلن‌های عضویت

اگر عضو نیستید همین الان ثبت نام کنید و با چند کلیک از فرصت استفاده نمایید.

قبلا عضو شده اید؟