magnean

اگر در اینترنت بگردید انواع فهرست های چهارگانه، دهگانه و … را خواهید یافت که به شما توصیه می کنند اگر این کارها را بکنید، متقاضیان بیشتری را برای استخدام در مشاغل سازمانتان جذب می کنید. فرق فهرست حاضر با آن ها این است که فقط ترجمه آن ها نیست و براساس تجربه مستقیم خودم نتایج تضمین شده ای برای شما دارد. براساس همین تجربه بخش هایی کارآمد از هریک از آن فهرست ها را  گزینش کرده ام و مطابق فرهنگ خودمان توصیه هایی اضافه کرده ام تا  کارآیی آن ها بیشتر شود.

۱٫ سایت کاری خود را به روز نگه دارید

اگر سایت ندارید، یکی درست کنید! پس کی می خواهید به روزگار جدید پا بگذارید. به این بهانه بسیاری چیزهای جدید می آموزید که به دردتان می خورد. اولین آشنایی متقاضیان با سازمان شما احتمالا از این طریق است، پس مطمئن شوید که سایتتان آگاهی دهنده، خلاصه و جالب باشد. لااقل یک ایمیل در سایت بگذارید یا یک پرتال استخدامی در یکی از صفحات قراردهید تا از این راه ها کارجویان برای شما تقاضا بفرستند. هر چقدر که با کلیک های کمتری بشود به این صفحات رسید بهتر است.

۲٫ از رسانه های اجتماعی برای جذب متقاضیان استفاده کنید

فقط در انگلستان شصت و خرده ای میلیونی با نرخ بیکاری زیر ده درصد بیش از ۱۴ میلیون نفر از طریق اینترنت دنبال کار می گردند. جای تعجب نیست اگر استخدام بعدی شما از طریق رسانه های اجتماعی جذب شده باشد. در رسانه های اجتماعی صفحه بسازید و حداقل به سایت لینک داشته باشید. دنبال کننده جمع کنید. وقتی استخدام می کنید از شبکه دنبال کنندگان خود بخواهید که به افرادی دارای پتانسیل برای مراجعه به شما کمک کنند.

۳٫ برای مراکز کاریابی مشخصات بفرستید و نه عنوان شغل

اگر از مراکز کاریابی کمک می گیرید، مشخصات شاغل و شرایط احراز شغل را بفرستید. اگر فقط عنوان شغل را بفرستید، شما را از کاری کرده اید پشیمان می کنند. همه کارجویان را پشت در شما ردیف می کنند، وقت و منابع شما را می گیرند و در نهایت به شما درسی می دهند که هرگز فراموش نکنید. کاریابی ها  برای کارجویان می جنگند چون بعد از استخدام آن ها پول گیرشان می آید.magnet-man

۴٫ نظام ارجاع درست کنید

انگیزش همه کارها را بهتر می کند، استخدام هم متفاوت نیست. نظام ارجاع درون سازمانی درست کنید و به همکارانی که متقاضیان خوبی به شما معرفی می کنند، پاداش دهید. یک ناهار ، بلیط مترو تپل، بلیط سینما و استخر چه کارهایی که نمی کند! سعی کنید کارکنانتان از کل برنامه استخدامی و نیاز های شما خبر داشته باشند.

۵٫ کاریابی خدمات جانبی برخی مجامع و سازمان ها است و مختص مراکز کاریابی نیست

کانون های فارغ التحصیلان مراکز آموزشی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مراکز آموزش عالی آزاد و انجمن های حرفه ای زیادی هستند که یکی از خدمات ان ها برای اعضا معرفی آن ها به کارفرمایان و کاریابی برای متقاضیان است. مطلع کردن آن ها هیچ وقت ضرر ندارد که هیچ، گاهی وقت ها بهتر از کاریابی ها هم هستند.

۶٫ ایمیل را “درست” کن!

بنده خدایی را که حدود یک ساعت وقت گذاشته تا رزومه آراسته و کاملی بنویسد، مطمئن کن که آن رزومه در ایمیل استخدامی شما دفن نمی شود. بهتر از این که روی یک پرتال استخدامی سرمایه گذاری کنید که مطابق فرآیند استخدامی شما به چند کلیک اطلاعات مناسب از متقاضیان جمع آوری کند و به آن ها بازخورد بدهد. یا لااقل یک پاسخ از پیش آماده شده و کلی برای همه کسانی که رزومه فرستاده اند و حاوی اطلاعاتی در خصوص پی گیری کار آن ها است، بفرستید.

۷٫ عنوان شغل مهم است. امتحان کن!

گاهی تغییر عنوان شغل متقاضیان بیشتری را جلب می کند. به عنوان مثال از آبدارچی به مسئول خدمات یا از مدیر سایت به مدیر محتوای وب یا از منشی به مدیر دفتر یا از هماهنگ کننده روابط عمومی به دستیار اجرایی مدیر روابط عمومی. با امتحان کردن هریک از این جایگزین ها مخاطبان متفاوتی را جلب می کنید.

۸٫ فرهنگ سازمان خود را عرضه کنید

اگر قرار است همکاران جدیدی به محل شرکت بیایند و آن جا کار بکنند، چند عکس از محیط کار برای همه جالب خواهد بود. از نوع روابط مطلوب خود مثال بزنید و خاطرات جالب را در کنار توصیف شغل بنویسید. با این کار متقاضی یادش می ماند که این آگهی فقط یک کار نیست، نوعی از زندگی است. یک مسیر شغلی است و نه یک چک حقوق آخر ماه.

۹٫ روی تکنولوژی سرمایه گزاری کن!

تکنولوژی فقط دستگاه، سایت یا تلفن خودکار و …. نیست. فن آوری شامل فنون و روش های انجام کارهم هست. اگر به دنبال نرم افزار یا سایت یا هر ابزار دیگری می گردید یادتان باشد که همه نیازهای شما را یک کاسه و جامع ببیند و نه این که روی یک کار خاص مثل تبلیغات یا گرفتن لینک تمرکز کند. بله! بعد از جلب متقاضیان تازه نوبت غربالگری، مصاحبه، راستی آزمایی و کارهای دیگر مرتبط با فرآیند استخدامی شما فرا می رسد. خلاصه کنم مهمترین فن آوری ساختن تیمی اثر بخش و کارآمد است.

huge33